Eerste impressie - Reisverslag uit Covelong, India van Timo Dummer - WaarBenJij.nu Eerste impressie - Reisverslag uit Covelong, India van Timo Dummer - WaarBenJij.nu

Eerste impressie

Door: Timo Dummer

Blijf op de hoogte en volg Timo

03 Juni 2014 | India, Covelong

Hee iedereen,

Zondag 1 juni ben ik aangekomen bij de Madras Crocodile Bank Trust. Hier ga ik de komende 8 weken verblijven en van alles leren over krokodillen en andere soorten reptielen.

Voor de mensen die Madras Crocodile Bank Trust (MCBT) niet kennen. Het is één van de grootste reptielen dierentuinen ter wereld. Ze zijn begonnen met fokprogramma's voor 3 verschillende soorten krokodillen en hebben tegenwoordig 18 van de 23 soorten krokodillen. En nog een aantal schildpadden en slangen.

Gisteren was mijn eerste stagedag. Hierdoor was het een rustig dagje. Ik werd rondgeleid door het park en kreeg over elk soort een goede uitleg. Later die dag werden de jonge krokodillen gevoerd. En gelukkig mocht de nieuweling mee.

Het was een extreme ervaring, want ik stond ongeveer een halve meter van het water af waar alle jonge gavialen van 2008 in zaten. Gelukkig zijn ze gewend dat als ze te eten krijgen dat ze in het water moeten blijven.

Er wordt hier heel goed voor mij gezorgd, want ik krijg hier onderdak, ontbijt, lunch en avondeten. Het enige wat jammer is, is dat alle huisjes hier gebouwd zijn voor mensen die niet groter worden dan 1,80. Daarom is het 's nachts lastig slapen, maar tot nu toe slaap ik als een roos.
En ik moet nog heel erg wennen aan het klimaat, want het is hier ca. 40 graden met een luchtvochtigheid van 80%. Dit betekent veel zweten en veel drinken.

Dat was het voor deze keer. Ik zal ongeveer per week of vaker iets op deze site zetten.

Groetjes vanuit India!

  • 03 Juni 2014 - 15:03

    Deborah :

    Klinkt goed. Ik had je al een stukje van je lengte gevraagd maar dat werkt niet :p ;)
    Geniet ervan. Klein beetje jaloers toch wel.
    Veel plezier

  • 03 Juni 2014 - 15:29

    Monique:

    Wat leuk om te horen dat het goed gaat en ja lange mensen hebben het niet makkelijk in andere landen. Doe je voorzichtig met die enge krokodillen?
    Heel veel plezier en leer ervaring
    groetjes van ons allen

  • 03 Juni 2014 - 15:29

    Monique:

    Wat leuk om te horen dat het goed gaat en ja lange mensen hebben het niet makkelijk in andere landen. Doe je voorzichtig met die enge krokodillen?
    Heel veel plezier en leer ervaring
    groetjes van ons allen

  • 03 Juni 2014 - 15:51

    Kjellergy:

    We love you Timo!

  • 03 Juni 2014 - 15:51

    Annelies:

    He super joh !!! Wat enig om zo je bevindingen te lezen. Heel veel succes en vooral ook genieten hoor. Liefs, Annelies

  • 03 Juni 2014 - 15:52

    Mam:

    Hoe heten die vogels van de foto (2x). Ennnnnne gewoon matras op de grond, 2e matras erbij en je hebt ruimte zat (diagonaal weliswaar). Wat een lading krokodillen, vind je dat die lading krokodillen of gavialen voldoende ruimte hebben? Sterkte met de hitte!

  • 03 Juni 2014 - 15:54

    Mam:

    Zullen we nog even skypen?

  • 03 Juni 2014 - 18:28

    Sandra:

    Leuk geschreven! Het ziet er mooi uit daar.
    Ik hoop dat de rest van je stage net zo leuk word! :D

  • 03 Juni 2014 - 20:50

    Willy:

    Heel erg leuk om je verslag te lezen, ik kijk al uit naar de volgende.
    groetjes uit Lelystad.

  • 03 Juni 2014 - 22:28

    Piet En Marian:

    Heel veel succes daar. Erg leuk om je verslag te lezen. We blijven je zeker volgen.

    Groetjes van Piet en Marian.

  • 04 Juni 2014 - 09:46

    Pap:

    Hoi Timo, Fij dat de reis goed is verlopen en alles goed gaat. Je kunt je hart helemaal ophalen. Heel veel pleier daar en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 04 Juni 2014 - 14:26

    Ruben:

    Yoo Timo!

    Goed om te horen dat het daar goed gaat! Totaal geen verrassing dat je niet in het bed past, haha! Hoe is het eten daar eigenlijk? Zie je ook veel van de wereld buiten de dierentuin? Met wat voor mensen lig je op de slaapkamer? Al wat leeftijdsgenoten ontmoet enzo? Word er 's avonds nog een beetje gezopen? Zijn de vrouwen daar een beetje mooi? Stel ik teveel vragen? Haha.

    Geniet ervan jonge, ik ben jaloers! Ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 04 Juni 2014 - 15:59

    Opa En Oma Berkenbosch:

    Blij dat we wat van je horen, geniet ervan, en wachten op je volgende verslag.
    Wat voor nationaliteit heeft je kamergenoot.
    Uit wat voor landen zijn er nog meer. Pas goed op je zelf.gr.lfs.

  • 07 Juni 2014 - 15:49

    Opa En Oma Dummer:

    Hallo Timo, wij zitten hier bij je ouders de tekst en de foto's te bekijken. Wij vinden het heel erg leuk om zoiets te zien. Zo weten we een beetje waar je zit. Pas op dat de krokodillen je niet op eten, je bent een smakelijk hapje! Groetjes, opa en oma en tot ziens

  • 11 Juni 2014 - 20:08

    Mam:

    Heeejjj Timo, we wachten met smart op het vervolg van je blog! Met de benodigde foto's. De beloofde week (of vaker) is al weer voorbij en we zijn zooooooooooooooooooo nieuwsgierig! lfs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Covelong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Nog maar 2 weekjes

26 Juni 2014

Al bijna een maand van huis weg

13 Juni 2014

Veel gebeurt in de tussentijd

03 Juni 2014

Eerste impressie
Timo

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 2324

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

31 Mei 2014 - 27 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: